Odpovede vývojárov 28.6.2016

Ďaľšie kolo noviniek z vývoja.

qa2

Q&A 27.6.2016

– Ve verzi 9.15.1 nejsou větší změny, jen opravy – proč jste to tedy dělali? Nefungují tam módy, jen jste to rozbili. – Hrajte bez módů.
– T95E2 je na testu v HD, ale v patchnotes není. Je to bug nebo tam není záměrně? – Nedělám patchnotes poslední dvě aktualizace, zeptám se.
– Jak to bude s náhradou Lorraine? V 9.15.1 je to teď takto; starý tank s původní posádkou je pryč, ale nový tank má posádku nekompletní! – Posádka bude opravena.
– Nemohu se připojit na Test Server, píše to “ byl jste odpojen“ nebo „relace vypršela“ – Test má pár chyb, mělo by to vyřešit následný restart serveru.
– BatChat je dobrý kandidát na náhradu Lorraina, ale charakteristiky jsou horší jak devítková Škodovka. Mám tu dva body: 1) 4 členové posádky 2) špatný dohled, dejte mu aspoň 390m – 1) Opravíme to 2) To opravdu nevím co s tím, poptám se
– Nový minimapy jsou fail. Jestli to uděláte se všemi minimapami nebo ne, tak to bude špatný. Připomíná mi to Alfa hru na Steamu – V předběžném přístupu. – Nápad byl, že minimapy budou více přehledné. Jestli se budou líbit, tak je uděláme všechny.
– Změnili jste něco na modelu Obj 140? Nyní ho nemohu prostřelit na hnacím kole. – Nic jsme sním nedělali.

26. 6. 2016

– Otázka: „Ako dlho budete testovať?“ Pankov: „Táto aktivita je pre nás nová a riskantná. Tím bude pracovať dokým hráči hrajúci na Sandboxe nepovedia, že hra sa stala lepšou, že sa im vozidlá páčia viac ako predtým. Ale ak by sa stalo, že budeme testovať a testovať a hráči nakoniec povedia, že balans na ostrom serveri je v poriadku a nič sa nemusí zmeniť, tak balans 2.0 proste nevydáme. Dúfam však, že toto sa nestane.“

– Otázka: „Zakázané mody, cheaty – čo s nimi?“ Pankov: „Zabanovali sme značný počet ľudí so zakázanými modmi na zameriavanie pred futbalovou akciou. Našli sme metódu na ich identifikáciu a nasledovné potrestanie a v budúcnosti s tým budeme pokračovať. Pracujeme na programe, ktorý odhalí 100% zakázaných modov.“

– Otázka: „Sú nejaké plány urobiť s globálnou mapou niečo, čo by prilákalo viac ľudí?“ Pankov: „Áno, máme plány, ale momentálne sú prioritou náhodné bitky a balans v nich.“

– Otázka: „Sledujete úspechy a nezdary svojich konkurentov?“ Pankov: „Považujeme ich za kolegov, nie za konkurentov. Blízko sledujeme vývoj ich projektov, ale zobrať si od nich niečo, alebo jednoducho niečo od nich okopírovať by bolo neférové a nespávne.“ (tak toto sú ultimátne keci, pokiaľ dve rozdielne firmy produkujú rovnaký produkt pre tú istú skupinu spotrebiteľov, sú automaticky konkurencia a WG o tom samozrejme vie, pozn. madman_24)

– Otázka: „Individuálne misie?“ Pankov: „Vieme, že ľudia chcú indvidiuálne misie, uvažujeme nad tým, ako ich odlíšiť od tých súčasných (žiadne plány na vypnutie súčasnýchň) a ako to urobiť tak, aby ich dokázalo splniť viac ľudí.“

– Otázka: „Momentálne sa ľahkými tankami nehrá príliš dobre, aké sú plány okrem dynamiky a dohľadu?“ Murazor: „Rola spoterov sa vráti, to je jasné, ale súčasným problémom je, že ľahké tanky nerobia moc veľké poškodenie pretože je náročné hrať medzi deviatkami a desiatkami v novom balanse. Teraz nemôžem nič sľubovať, testovali sme rozličné varianty a nikto nevie, čo príde nakoniec.“

– Otázka: „Bude klient pre MacBook opravený?“ Pankov: „Toto je pre nás dôležité, po vydaní 9.15 sme sa stretli so závažnými problémami. Uvažujeme o vytvorení vlastného klienta pre Mac miesto používania odvodenej verzie.“

– Otázka: „Bude balans 2.0 rozšírený o nové perky?“ Murazor: „Bude, ale momentálne je to vo fáze konceptu.“ Pankov: „Téma perkov sa už otvárala mnoho krát, ale najprv chceme dokončiť balans a potom sa venovať perkom.“

– Otázka: „Čo s prémiovou muníciou?“ Murazor: „Chceme znížiť jej toxiciu. Naším cieľom je zvýšiť čas prežitia tanku a je mnoho možností, ktoré sa budú testovať na Sandboxe.“

– Otázka: „V súvislosti so zostavou tímu a balansu. Budete manuálne nastavovať zostavy tak, aby sa nestávalo, že jeden tým má 7 stíhačov a druhý žiadne?“ Murazor: „Na MM sa momentálne pracuje. Ideálne by posudzoval všetky takéto problémy. Ale jedna vec je istá – MM bude balansovať rovnaké počty desiatok, deviatok a osmičiek v jednej bitke.“

– Otázka: „Plánujú vývojári odstrániť funkciu „15m od kríku“?“ Pankov: „Momentálne sme spokojný s touto mechanikou. Keď sa dostaneme k detailnejšiemu balansu, pozrieme sa na to, ako sa tomuto parametru darí v rámci nových pravidiel.“

– Otázka: „Nebojíte sa, že hráči budú z nového modelu úloh tankov zmätení?“ Pankov: „Áno. Budeme pracovať na tom, aby to bolo čo najzrozumiteľnejšie: informácie v klientovi, atď. Prejdeme na nový model postupne, aby s tým hráči boli spokojní. Model úloh znamená dodatočné informácie pre hráča o tom, ktoré silné a slabé miesta má jeho tank, keďže triedy vozidiel sú širokým historickým pojmom a ťakžké tanky sa občas hrajú ako stredné a stredné tanky sa hrajú ako ťakžké.“

– Otázka: „Prečo sa bojíte +-1 balansu tak, ako je v Blitz?“ Pankov: „Nepovedal by som, že sa toho bojíme, ale myslím si, že by to teraz nefungovalo. Pracujeme na balanse pre +-2 a nechceme pridávať umelé obmedzenia, keďže potom by desiatky bojovali len s desiatkami, ale momentálne dokáže aj osmička spôsobiť problémy. Nie ste úplne bezmocní, keď s osmičkou bojujete proti desiatke. A bitky v štýle +-1 by boli celkom nudné.“

25. 6. 2016

Na otázky odpovedali vývojári Anton Pankov a Murazor.

– Otázka: „Prečo je na Sandboxe nerfnutá stabilizácia dela, aj keď rozptyl výstrelov v rámci zameriavacieho kruhu už bol zvýšený?“ Murazor: „Nie všetky tanky dostali nerf stabilizácie, niektoré vozidlá dokonca dostali buff. Stabilizácia je nastavená tak, aby hráč dokázal trafiť siluetu tanku bez problémov z blízkej vzdialenosti. Nemôžem povedať, že je situácia momentálne ideálna, ale preto predsa zbierame a vyhodnocujeme štatistiky. Okrem toho všetky ťažké tanky dostali nerf pohyblivosti, takže sa teraz dajú jednoducho ukrútiť – toto všetko je súčasťou nového balansu a systému úloh tankov v bitke.“

– Otázka: „Plánujete na Sandbox pustiť ďalších hráčov?“ Pankov: „Samozrejme, snažíme sa posielať nové pozvánky každý týždeň všetkým typom hráčov – nie len tým s reprezentatívnym statusom. Je leto a dosť hráčov, ktorí boli pozvaní, to nehrá. Dúfame však, že záujem o Sandbox bude vysoký, nakoľko záleží predovšetkým od hráčov, ako to nakoniec bude vyzerať.“

– Otázka: „Delostrelectvo má teraz vyššiu presnosť, je to skutočne nevyhnutné?“ Murazor: „No, delostrelectvo teraz už nemôže vypínať tanky na ranu, takže padlo rozhodnutie zvíšiť presnosť tak, aby mohli zasiahnuť cieľ. Omráčenie je novou mechanikou a ešte zatiaľ nie je kompletne vyvážené. Možnosť zníženia trvania a vážnosti omráčenia tu stále je. Áno, je to otravné, ale stále sa môžete hýbať a máte istotu, že nebude váš tank zničený na jedno kliknutie. Ďalšou funkciou, ktorú testujeme, je zakázanie alebo obmedzenie hry delostrelectva v čate.“

– Otázka: „Čo bonusové skúsenosti za blokovanie poškodenia pancierom?“ Pankov: „Pomaly sa na tom pracuje. V momente, keď sme boli pripravení túto funkciu vydať to bolo absolútne nereálne, hráči by dostávali príliš vysoký bonus a nedokázali sme to urobiť správne. To isté platí o bonuse za asist delostrelectva – tieto dve mechaniky sú v podstate odmeny bez spôsobovania poškodenia.“

– Otázka: „Prečo má T110E3 120mm delo?“ Murazor: „Pretože máme príliš veľa tankov s vysokým priemerným poškodením. V hre by nemal byť zároveň superpancier a superalfa, ale nepáči sa mi, v akom stave je momentálne T110E3, opäť dostane mierny buff. Je treba pripomenúť, že s novým balansom nebude v jednej bitke veľa desiatkových tankov, a ako by teda prebiehal boj s osmičkou proti desiatke s excelentým pancierom?“

– Otázka: „Máte nejaké zaujímavé plány v súvislosti s mapami?“ Pankov: „Časť problematických máp bude pridaná na Sandbox, ale momentálne sa sústredíme na charakteristiky tankvo, neskôr prídu aj iné zmeny.“ Murazor: „Časť problémov s mapami sa vyrieši sama s príchodom nového vyváženia, nakoľko nový model úloh tankov a zmeny delostrelectva donútia hráčov sa na starých mapách správať sa odlišne.“

– Otázka: „Je omráčenie jedinou funckiou, ktorú bude delostrelectvo mať?“ Murazor: „Áno, nebudú mať žiadne dymovnice alebo osvetlovacie náboje. Často sme o tom diskutovali a nepridáme to, pretože hráči cybersports by ich dokázali skvelo zvládnuť, zatiaľ čo hráči náhodných bitiek nie. Dymovnice by padali na spojencov, alebo by boli osvetlovacie náboje zle umiestnené na mape.“

– Otázka: „Prečo je zakázané streamovať zo Sandboxu?“ Pankov: „Zatiaľ nie sme pripravení povoliť streamovanie, keďže nie sme pripravení ukázať, že všetko je v poriadku a pracuje ako má. Zmeny sú veľmi drsné a mohli by vydesiť mnoho hráčov, ktorí nemajú prístup na Sandbox a nevedia, o čo sa jedná. Toto je veľmi dôležitý projekt a v budúcnosti budú vydávané ako oficiálne, tak aj neoficiálne videá.“

– Otázka: „Delostrelectvo teraz spôsobuje veľké poškodenie spojencom kvôli obrovskému splashu. Budete to meniť?“ Odpoveď: „Poškodenie spojencov delostrelectvom bude penalizované, nikto nemôže strielať medzi skupinu spojencov, aby omráčil jeden tank. Ale tento systém sa stále vyvíja. Ak by delostrelectvo označilo kam bude strielať a spojenec by na to miesto následne prišiel, pokuty by boli nefér.“

– Otázka: „Čítal som, že teraz sa balansujú desiatky a potom sa pôjde na nižšie úrovne, ale videl som názory, že šestky a nižšie sa nebudú meniť. Je to pravda?“ Murazor: „Nie je pravda, že sa nebudú meniť vôbec, ale na nižších úrovniach budú menšie zmeny. Model úloh tankov sa viacej týka vyšších úrovní. Prídu aj zmeny lowtierov, takže sa s nimi bude hrať pohodlnejšie.“

– Otázka: „Osmičkové čaty sú vždy na spodku tímu – viete o tomto probléme?“ Pankov: „Áno, vieme, toto sa stáva pretože matchmaker sa snaží spárovať čatu sa čatou a ak nenájde tier 8 čatu, bude hľadať tier 9 a potom tier 10. Pokúsime sa to opraviť v novom MM s princípom 30/30/30, kde je 30% tankov lowtier, 30% midtier a 30% hightier.“

23. 6. 2016

Stormove odpovede:
– Otázka: „Nebolo by lepšie jednoducho obmedziť delostrelectvo na 1-2 kusy na tím? A urobte niečo s čatami troch SPG, napr. tie postihy v čate, ktoré ste nedávno pridali.“ Odpoveď: „SPG bude obmedzené na 3 v jednom tíme.“ (Hovorí o Sandboxe.)
– Otázka: „Čo sa stalo s výmenou VK4502 Ausf.B za Mäuschen a VK4502 Ausf.A za VK1001 Ausf.P? Alebo ak to nemáte v pláne v blízkej budúcnosti, máte v súvislosti s touto témou iné plány?“ Odpoveď: „Zatiaľ nepadlo konečné rozhodnutie o osude Mäuschen, nebol na to čas. O variante výmeny sme ale diskutovali, avšak zatiaľ žiadne ďalšie komentáre.“
– Otázka: „A čo splash, už to viac nie je kruh?“ Odpoveď: „Momentálne má tvar trojuholníka (Sandbox).“
– ťažký tank FV215b bol na Sandboxe sprístupnený s nesprávnymi charakteristikami, bude vypnutý a znova pridaný po oprave

Vývojár Yurko odpovedal na fóre Sandbox:
– omračovanie nie je plánované pre delostrelectvo malého kalibru
– „Hráči vždy chcú, aby ich obľúbená trieda vozidiel bola tá najlepšia. My chceme nielen aby boli triedy vyvážené, ale zároveň aby boli do určitej miery nevyhnutné pre normálnu hru.“
– „Toto nie je posledná verzia testu, takže sa pokúste „nezabiť“ hru, neodinštalovať klienta a nedonútiť svojich viac ako 999 priateľov prestať hrať. Miesto toho radšej napíšte ako sa vám na teste hralo.“
– „Prezradím niečo málo z nasledujúcej verzie testu. Objekt 261 postihne mierny nerf streľby. Hlavné zmeny sa prejavia v logike omračovania. Závažnosť omráčenia bude viac závisieť od vzdialenosti od dopadu náboja, čím sa výrazne zníži doba omráčenia.“
– ekonomika na Sandboxe: zárobok 50 000 kreditov za každú bitku, +500 000 kreditov a 500 goldov každý deň
– v súčasnosti už asistované poškodenie u SPG presahuje vlastné poškodenie. (čiže majú viac dmg na „spot“, ako nastrieľané, pozn. madman_24) Otázka, aký bude zárobok za spôsobené poškodenie, momentálne nie je relevantná. Ekonomika sa doladí neskôr.
– veľká lekárnička znižuje čas omráčenia o 10-15%

Odpovede Murazora:
– Objekt 263 sa vráti v nasledujúcej verzii testovania na Sandboxe

Zdroj: wot.cz 

Súvisiace príspevky